醜;否定美;アート;社会的、政治的文脈;イデオロギー;宗教的信念;文化研究;古今東西の醜の判定;美・氣・忌・死;身体美学;ヘーゲル派;アドルノ;不気味さ;写楽;醜陋;メドゥーサ;翻案;幽霊表象;写真;軟体構築;珍奇なもの;中国藝術論;醜の美学;ローゼンクランツ;ヒッチコック;否定性;パウル・クレー;エロス, ugliness;negative aesthetic category;art;social and political context;ideologies;religious beliefs;cultural studies;judgments of ugliness in east and west
江戸・明・古代;伝統中国学;独自性;東アジア;史記;三才図絵;科学思想;外国法;我国;江戸時代;伝統経学;明代清代小説;大明律;基本設計;明代・清代小説, Edo period. Ming period. Ancient China;Traditional Chinese Studies in Japan;Originality;East Asia;Shiji(Records of the Historian);Sancai tuhui(Assembled Pictures of the Three Realms);Scientific Thought;Foreign Law
イコノロジー;文化の気象学;色;御衣木加持;誤謬推理;建築空間;オートポイエーシス;記憶;インド音楽;感覚と思考;生活形式;異種交配;争いの時代の解釈;中国美術受容;テクノロジーと論理;京都ビエンナーレ;武満徹;フェルドマン;蘇東坡;アナクシマンドロス;ヘーゲル;シミュラークル;現代科学;物質観;宇宙論;情報;コズミック・アート;空間・時間;中国仏教美術;自然美;ヴィジュアル・コミュニケーション, iconology;meteorology of culture;perception of color;paralogism;architectural space;beauty of nature;auto-poiesis;memory