Entrainment Analysis and Prosody Prediction of Subsequent Interlocutor’s Backchannels in Dialogue
Keiko Ochi; Koji Inoue; Divesh Lala; Tatsuya Kawahara
Proc. INTERSPEECH 2024 (ACCEPTED), 2024年09月, 査読有り, 筆頭著者, 責任著者
Evaluation of a semi-autonomous attentive listening system with takeover prompting
Kawai, Haruki; Divesh Lala; Koji Inoue; Keiko Ochi; Tatsuya Kawahara
Proc. International Workshop on Spoken Dialogue Systems Technology (IWSDS) 202, 2024年03月, 査読有り
An Analysis of User Behaviours for Objectively Evaluating Spoken Dialogue Systems
Inoue, K; Lala, D; Ochi, K; Kawahara, T; Skantze, G
2024年03月, 査読有り
Objective assessment of autism spectrum disorder based on performance in structured interpersonal acting‐out tasks with prosodic stability and variability
2021 Asia-Pacific Signal and Information Processing Association Annual Summit and Conference (APSIPA ASC), 2021年12月, 査読有り, 筆頭著者
キー音を用いたリズムアクションゲームのための譜面自動生成システムの開発
福永大輝; 越智景子; 大淵康成
電子情報通信学会論文誌D 情報・システム, 2021年12月, 査読有り
Design and Basic Analysis of the TUT Emotional Storytelling Corpus
Hikaru Oishi; Mika Enomoto; Keiko Ochi; Yasunari Obuchi
2021 24th Conference of the Oriental COCOSDA International Committee for the Co-Ordination and Standardisation of Speech Databases and Assessment Techniques, O-COCOSDA 2021, 2021年
吃音者と非吃音者の調音速度―音読とシャドーイング課題の比較―
阿栄娜, 越智 景子, 酒井 奈緒美, 波多野 博顕, 森 浩一
音声研究, 2021年, 査読有り
Multi-level Query Analysis for NLT-based Synthesizer Interface
Lucian Meinicke; Keiko Ochi; Yasunari Obuchi
Proceedings - NICOGRAPH International 2020, NicoInt 2020, 2020年06月
Usage of Vocal Emotion Recognition as a Game Mechanism
Thomas Aubart; Keiko Ochi; Yasunari Obuchi
Proceedings - NICOGRAPH International 2020, NicoInt 2020, 2020年06月
Learning effect of fore-aft perception of familiar and unfamiliar sounds
立体音響のヘッドホン再生に与える暗騒音の影響—Effect of background noise on stereophonic headphone playback—映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2021 (Expressive Japan 2021)
小松 紗雪; 越智 景子; 大淵 康成
映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report, 2021年03月
声質に適した音楽ジャンルの自動推薦システムの研究—Automatic Recommendation System of Music Genres Suitable for the Voice Type—映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2021 (Expressive Japan 2021)
津留 紀陽; 越智 景子; 大淵 康成
映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report, 2021年03月
画像入力を用いたグラニュラーシンセサイザーのためのグレイン選択手法—Grain Selection Method for Granular Synthesizer Using Image Input—映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2021 (Expressive Japan 2021)
渡邉 卓也; 越智 景子; 大淵 康成
映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report, 2021年03月
ギターアンプの再現音とシミュレータ生成音の比較聴取実験—Comparative Listening Experiments between Guitar Amplifier and Simulator—映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2021 (Expressive Japan 2021)
吉村 佳祐; 越智 景子; 大淵 康成
映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report, 2021年03月
音楽聴取における情動生成の要因分析手法の提案—Proposal of Factor Analysis Method of Emotion Evocation by Music Listening—映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2021 (Expressive Japan 2021)
納富 祐希; 越智 景子; 大淵 康成
映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report, 2021年03月
吃音のある幼児の流暢性と発話長に関する予備的調査
酒井 奈緒美; 越智 景子; 角田 航平
コミュニケーション障害学, 2020年12月
吃音のある幼児の流暢性と発話長に関する予備的調査
酒井 奈緒美; 越智 景子; 角田 航平
日本コミュニケーション障害学会学術講演会予稿集, 2020年04月
不快感を生じさせる音響信号に対する文脈効果—Context Effect for Uncomfortable Sound Signals—映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2020(Expressive Japan 2020)
市川 祐子; 越智 景子; 大淵 康成
映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report, 2020年03月
ディープニューラルネットによるラジオ番組音声の分析—Analysis of Radio Speech Using Deep Neural Network—映像表現&コンピュータグラフィックス
横田 渉; 越智 景子; 大淵 康成
映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report, 2019年03月
機械学習による印象分類結果を可視化するインタラクティブ音楽プレイヤー—Interactive Music Player that Visualizes Impression Classes Estimated by Machine Learning—映像表現&コンピュータグラフィックス
松井 啓生; 越智 景子; 大淵 康成
映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report, 2019年03月
機械学習を用いた鉛筆の筆記音識別—Discrimination of pencil writing sounds using machine learning—映像表現&コンピュータグラフィックス
大石 光流; 越智 景子; 大淵 康成
映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report, 2019年03月
機械学習を用いた漫才音声の解析—Analysis of Manzai Speech Using Machine Learning—映像表現&コンピュータグラフィックス
上島 哲也; 越智 景子; 大淵 康成
映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report, 2019年03月
Word2vecを用いた自然言語で操作するシンセサイザー : Pandaってどんな音色?—Natural Language Interface for Synthesizer Based on Word2vec : What is the sound of Panda?—映像表現&コンピュータグラフィックス
マイニッケ ルシアン; 越智 景子; 大淵 康成
映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report, 2019年03月
音響分析と機械学習を用いた揚げ物の調理進行度の推定—Estimation of the cooking progress deep-fried foods using machine learning and sound analysis—映像表現&コンピュータグラフィックス