The Benefits of Separating Charitable and Philanthropic Giving in Nonprofit Marketing: Concept Analyses and Proposal of Operational Definitions
Fumitaka WATANABE
Japan NPO Research Association Discussion Papers, 2022年06月, 筆頭著者, 責任著者
寄付者とファンドレイザー: 寄付促進施策に対する主観的評価 (プログレス・レポート)
佐々木 周作; 河村 悠太; 渡邉 文隆; 岡田 彩
行動経済学, 2021年
NPOのウェブマーケティングにおける『プロボノ』の活用方法
渡邉文隆
2011年03月
講演・口頭発表等
Microfoundations of Productive Hybridity in Kyoto University’s iPSC Ecosystem Formation
Fumitaka Watanabe; Masashi Goto; Hiroyuki Wadahama; Ami Katsuki; Jin-Ichiro Yamada
ISPIM 2025, 2025年12月03日
Building Organizational Capability for Research Fundraising in Japan: Challenges and Solutions through Institutional Theory and the Theory of Constraints
Fumitaka Watanabe
54th Annual ARNOVA Conference, 2025年11月21日
The Effectiveness of Monthly Recurring Gift Fundraising on the Internet: A Multilevel Perspective
Fumitaka Watanabe
the Association for Research on Nonprofit Organizations and Voluntary Action (ARNOVA)-Asia Conference, 2023年07月07日
Optimizing Donation Amount Options in Crowdfunding Platforms
Fumitaka Watanabe; Yuichi Yamamoto; Spring H. Han
The 18th International Research Symposium on Service Excellence in Management (QUIS18), 2023年06月22日
The Investigation of the Service Marketing Mix that Leads to Digital Fundraising Success: The Analysis of the High-Value vs. Recurring Gift Strategies
Fumitaka Watanabe
The 11th National Conference of Society for Serviceology, 2023年03月10日
寄付型クラウドファンディングの成果に対する「寄付の値決め」の影響
山本祐一; 渡邉文隆
行動経済学会第16回大会, 2022年12月18日
The Strategic Choices and Their Consequences in Nonprofit Fundraising in Japan
Fumitaka Watanabe
The 1st Waseda-Kyoto Management Conference, 2022年10月09日