Humanities & social sciences, Sociology of education
Humanities & social sciences, Education - general
Humanities & social sciences, Educational technology
Papers
Challenges for ICT Education Policy in Accelerating the GIGA School Concept due to COVID-19 Catastrophe
KAINUMA Taro
Journal of Educational Administration and Finance, 31 Mar. 2021
初等中等教育分野におけるカリキュラム・マネジメントの実践に関する教育方法の課題と展望
開沼, 太郎; 安藤, 樹; 栗本, 朱音; 江上, 直樹
大阪大谷大学 STEAM Lab 紀要, 01 Mar. 2021
教職教育における教育方法の改善方策に関する考察
開沼 太郎; 中島 悠介; 江上 直樹
大阪大谷大学教職教育センター紀要 / 大阪大谷大学教職教育センター 編, Mar. 2021, Peer-reviewed
母語ではない言語の学習指導に求められる教員の資質と教員養成上の課題 : 外国にルーツのある児童等への日本語指導と日本における初等英語教育に着目して—Language teaching for children with different linguistic backgrounds in Japan : Qualities and abilities required and issues in current teacher training programs
Beh Siewkee; 小倉 雅明; 中島 悠介; 開沼 太郎
大阪大谷大学教職教育センター紀要 / 大阪大谷大学教職教育センター 編, Mar. 2019
「道徳教育」制度改革の国際比較にみる教職教育の課題—A Challenge of Teacher Education and Training : Comparative Study of the Development of "Moral Education"
高度情報通信ネットワーク社会における知的資源共有のあり方に関する基礎的研究 : 学校教育現場における「発信」の法的・倫理的課題に着目して—A Preliminary Study on How Intellectual Resources should be Shared in the Advanced Information and Communications Network Society : Focusing on Legal and Ethical Issues related to "transmission" at School Education
開沼 太郎
大阪大谷大学教職教育センター紀要 / 大阪大谷大学教職教育センター 編, Mar. 2015
教員の資質能力形成における「養成」段階と「採用」段階の連結性 : 「とりたい」と「なりたい」の相違に着目して—Policy Background and Significance of Connection between Training and Recruitment Phases of Teacher Training : Observations from Osaka Ohtani University's Experiences
開沼 太郎
大阪大谷大学教職教育センター紀要 / 大阪大谷大学教職教育センター 編, Mar. 2011
教員の資質向上政策のあり方に関する考察 : 「採用」段階における「対策」機能に着目して—Effects and challenges of current university interventions to raise intending teachers' competence and ability at the recruitment phase
開沼 太郎
大阪大谷大学教職教育センター紀要 / 大阪大谷大学教職教育センター 編, Mar. 2010
動画時間軸上のアノテーションを共有する授業評価学習支援システム—Webテクノロジー/一般
大倉 孝昭; 開沼 太郎
教育システム情報学会研究報告 = JSiSE research report, Jul. 2007
教育政策の地域的相違に関する予備的検討--「教育の情報化」を手がかりに
開沼 太郎
大谷女子大学紀要 / 大谷女子大学志学会 編, Feb. 2005
教育方法としてのPDAの活用可能性と学校・家庭間の連携に関する検討--英国"Dudley Grid for Learning"の取り組みを中心に
開沼 太郎
教育福祉研究 = The bulletin of education and social welfare / 大谷女子大学教育福祉学科 [編], 2005
Consideration Concerning Directionality of Educational Policy for "Information Education"
Kainuma, Taro
Kyoto University Research Studies in Education, 31 Mar. 2003
The Interdisciplinary Study of the Improvement of the Performance of the Educational Institutions by Mobilizing All the Educational Resource Procurement Method
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
Kyoto University
Shigeru TAKAMI
From 01 Apr. 2010, To 31 Mar. 2013, Project Closed