Researchers Information System

日本語に切り替えるswitch to english

Sato, Machi

Graduate School of Education, Division of Interdisciplinary Studies in Education Associate Professor

Sato, Machi
list
    Last Updated :2025/05/09

    Basic Information

    Affiliated programs (koza)

    • Graduate School of Education, 教育社会学講座(高等教育学コース), 准教授

    Faculty

    • Faculty of Education

    Professional Memberships

    • 日本高等教育学会
    • 大学教育学会

    Academic Degree

    • M.A. (Southeast Asian Studies)(Australian National University)
    • M.Sc. (Higher Education)(University of Oxford)
    • D.Phil. (OXON)(University of Oxford)

    Academic Resume (Graduate Schools)

    • Australian National University, Southeast Asian Studies, 修了
    • University of Oxford, Department of Education, 修了
    • University of Oxford, Department of Education, 修了

    Language of Instruction

    • Japanese
    • English

    ID,URL

    researchmap URL

    list
      Last Updated :2025/05/09

      Research

      Research Interests

      • Qualitative research
      • マレーシア高等教育政策
      • SA/TA
      • 大学教授職
      • Academic identity

      Research Areas

      • Humanities & social sciences, Tertiary education

      Papers

      • Unpacking Faculty Development in Japan: an ethnography of faculty development practitioners
        Machi Sato
        Jan. 2013
      • Experiences of Becoming a University Student During COVID-19 : Interviews with the Class of 2020
        SATO Machi; NAKANISHI Katsuhiko; KATSUMA Lisa; FUJITA Fuka; ONO Mariko
        名古屋高等教育研究, Mar. 2023, Peer-reviewed
      • 高等教育分野の大学院の現状・課題・可能性―高等教育の専門家をどのように養成していくのか―
        田中正弘; 佐藤万知; 両角亜希子
        高等教育研究, 2023, Invited
      • Examining Unbundled Academic Professions : Experiences of Teaching-focused Academics in Australian Universities
        佐藤 万知; SATO Machi
        名古屋高等教育研究, Mar. 2020, Peer-reviewed, Invited
      • The Image of the Teaching-only Professor and the Research-only Professor among University Graduates : Analysis of an Internet Survey in Japan
        丸山 和昭; 佐藤 万知; 杉原 真晃; 立石 慎治; MARUYAMA Kazuaki; SATO Machi; SUGIHARA Masaaki; TATEISHI Shinji
        名古屋高等教育研究, Mar. 2020, Peer-reviewed
      • State Initiatives on Globalizing Higher Education in Japan
        Watanabe, S. P; Sato, M; Murasawa, M
        Oxford Research Encyclopedia of Education, 2018, Peer-reviewed
      • FD専門職団体による倫理規定の基礎調査 : PODとSEDAを事例として
        佐藤 万知
        大学論集, Mar. 2017
      • Path to Academic Profession : Life Stories of PhD Candidates
        佐藤 万知
        東北大学高度教養教育・学生支援機構紀要 = Bulletin of the Institute for Excellence in Higher Education, Tohoku University, Mar. 2015
      • マレーシアにおける大学の機能別文化政策について
        佐藤万知
        戦略的研究プロジェクトシリーズ9『大学の機能別分化の現状と課題』, 2015, Lead author
      • FD担当者の専門性,役割,アイデンティティに関する知見の考察--英語圏FD担当者による研究論文のレビューを通して: Discussions about the specialization, role and identity of faculty development practitioners: review of research papers by faculty development practitioners in English speaking countries
        佐藤 万知
        国立教育政策研究所紀要, Mar. 2010
      • Education, Ethnicity and Economics : Higher Education Reforms in Malaysia 1957-2003
        Sato Machi
        NUCB journal of language culture and communication, May 2005
      • "Life is based on reciprocity, so be generous": ethical work in doctoral acknowledgements
        Barbara M. Grant; Machi Sato; Jules Skelling
        STUDIES IN GRADUATE AND POSTDOCTORAL EDUCATION, Oct. 2022
      • Designing a student survey to capture student experience during the covid pandemic: Overview of the student survey questions conducted in 2020
        Nakanishi, Katsuhiko; Katsuma, Lisa; Sato, Machi
        Kyoto University Researches in Higher Education, 21 Dec. 2021
      • Academic inbreeding: exploring its characteristics and rationale in Japanese universities using a qualitative perspective
        Hugo Horta; Machi Sato; Akiyoshi Yonezawa
        ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, Mar. 2011

      Misc.

      • Reviewing Theoretical and Empirical Research that Offered Frameworks for Practical Research
        Sato Machi; Nakajima Hidehiro; Naganuma Shotaro; Hatano Kai; Saito Yugo
        JOURNAL OF JAPAN ASSOCIATION FOR COLLEGE AND UNIVERSITY EDUCATION, 2022
      • Examination of Interplay Among Individuals, a Group, and an Institution to Support the Process of Change : The Case of Frontiers of Science, Columbia University
        佐藤 万知
        大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education, Jun. 2021
      • カダイ ケンキュウ シンポジウム Ⅰ
        佐藤 万知; 中島 英博; 長沼 祥太郎; 畑野 快; 斎藤 有吾
        大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education / 「大学教育学会誌」編集委員会 編, Jun. 2022
      • INEI加盟大学と連携した授業研究・平和教育セミナー(1) : 「PELSTE2020」の成果報告
        草原 和博; 木下 博義; 松宮 奈賀子; 川合 紀宗; 三好 美織; 小山 正孝; 影山 和也; 棚橋 健治; 川口 広美; 金 鍾成; 山元 隆春; 間瀬 茂夫; 永田 良太; 岩田 昌太郎; 井戸川 豊; 丸山 恭司; 吉田 成章; 森田 愛子; 桑山 尚司; 佐藤 万知
        広島大学大学院教育学研究科共同研究プロジェクト報告書, 19 Mar. 2020
      • Promoting Faculty Expert Judgement and Institutional Change by Facilitating the Use of Learning Outcomes Assessment Tools : Analyses of Pioneering Efforts
        深堀 聰子; 松下 佳代; 中島 英博; 佐藤 万知; 田中 一孝; 畑野 快; 斎藤 有吾
        大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education, Jan. 2020
      • 書評 深堀聰子編著『アウトカムに基づく大学教育の質保証 : チューニングとアセスメントにみる世界の動向』 (丸山文裕教授退職記念)
        佐藤 万知
        大学論集, 2016
      • アカデミアへの叱咤激励:第42回研究員集会講演2を司会して (高等教育とグローバル化 : グローバル人材養成の課題・可能性 : 第42回(2014年度)『研究員集会』の記録 : 講演)
        佐藤 万知
        RIHE, 22 May 2015
      • 書評 吉野耕作著『英語化するアジア : トランスナショナルな高等教育モデルとその波及』 (新堀通也教授追悼特集)
        佐藤 万知
        大学論集, 2015
      • 舘昭著『原理原則を踏まえた大学改革を : 場当たり策からの脱却こそグローバル化の条件』 (喜多村和之教授追悼特集)
        佐藤 万知
        大学論集, 2014
      • Developing Preparing Future Faculty Program
        佐藤 万知
        東北大学高等教育開発推進センター紀要, 2013
      • Enhancement of University Education in Cooperation with Universities Overseas : Case of Tohoku University Preparing Future Faculty Program
        SATO Machi
        環境科学会誌 = Environmental science, 30 Nov. 2011
      • 大学教育力開発における国際連携の活用に関する考察―東北大学高等教育開発推進センター大学教員養成プログラム(Preparing Future Faculty Program)を例に―
        佐藤万知
        環境科学会誌, 2011
      • Short animation for promoting 'faculty development'
        佐藤 万知; 松本 喜以子
        Research report of JSET Conferences, 16 May 2009
      • Faculty development to promote ICT supported education
        松本 喜以子; 佐藤 万知; 渡辺 雄貴
        Research report of JSET Conferences, 16 May 2009
      • 大学職員SD用e‐learningコンテンツの開発・構築
        松本喜以子; 佐藤万知; 玉木欣也
        教育システム情報学会全国大会講演論文集, 2008

      Presentations

      • “I am much happier to be in an education intensive role/education focused role” Stories of academics in Australia and Japan
        Machi Sato
        Critical University Studies Conference 2024, 19 Jun. 2024
      • Does SA need a community?
        勝野喜以子; 加藤かおり; 鈴木学; 佐藤万知
        大学教育学会第46回全国大会, 09 Jun. 2024
      • Being Education Focused Faculty Staff: Critical Discourse Analysis of Cases from Australia and Japan
        佐藤万知; 杉原真晃; 丸山和昭; 立石慎治
        大学教育学会第46回全国大会, 08 Jun. 2024
      • オーストラリアの教育専任教員とEducational Developmentの関係に関する考察:A大学における教育専教員と支援の取り組みに関するナラティブに着目して
        佐藤万知
        日本高等教育学会全国大会, 25 May 2024
      • Differentiation of Academic Career Paths: What questions do Japanese Academic Staff Raise?
        Machi Sato
        RIHE Seminar "Diverse academics in the East Asian context: Their experiences and challenges", 22 Nov. 2023, Invited
      • Student and Faculty as Engaged Actors of Education: The Analysis of Syllabus Improvement Workshop
        勝野喜以子; 佐藤万知
        大学教育学会第45回全国大会, 03 Jun. 2023
      • 2020年度入学生を対象としたインタビュー調査の結果
        佐藤万知
        第28回FDフォーラム 大学コンソーシアム京都, 27 Jan. 2023, Invited
      • Hirodai TAの挑戦:学生・TA・教員の三者が協働する学修経験創出を目指して
        佐藤万知
        東京工業大学教育革新シンポジウム2018, 30 Jan. 2019, Invited
      • Academic identity in doctoral thesis acknowledgements: Formations in place, space and time
        Barbara Gran; Frances Kelly; Catherine Manathunga; Cally Guerin
        International Academic Identities Conference 2018, 20 Sep. 2018
      • Lost in the third space of the university: impact of lived experiences on decision-making and formation of professional identity
        Machi Sato
        5th EAJS International Conference 2017, 31 Aug. 2017

      Books and Other Publications

      • 58 Chapters to learn about Malaysia
        Machi Sato, Contributor, 第27章,28章
        明石書店, 2023
      • Re-Imagining Doctoral Writing
        Kelly, Frances; Manathunga, Catherine; Sato, Machi, Contributor, Chapter 10 Decentering the Author / Celebrating the Typist in Doctoral Thesis Acknowledgements
        The Wac Clearinghouse, 15 Jun. 2022
      • 科学立国のための大学教育改革 : エビデンスに基づく科学教育の実践
        Wieman, Carl; 大森, 不二雄; 杉本, 和弘; 渡邉, 由美子 (科学), 第2章
        玉川大学出版部, Jul. 2021
      • 学士課程教育のグローバル・スタディーズ : 国際的視野への転換を展望する
        米澤, 彰純; 嶋内, 佐絵; 吉田, 文, Contributor, 多民族国家のアイデンティティ形成と大学教育ーマレーシア
        明石書店, Jun. 2022
      • Handbook of higher education in Japan
        Snowden, Paul, Contributor, Junior Female Academics: Experiences and Challenges - Kim Yangson & Sato Machi
        Japan Documents, 21 Sep. 2021
      • SA/TA制度を活用した大学教育の質向上への挑戦
        佐藤, 万知
        広島大学高等教育研究開発センター, Mar. 2019
      • FDガイドブック大学教員の能力開発
        羽田貴史;今野文子;串本剛;立石慎治;佐藤万知;杉本和弘, Joint translation, 第12, 13, 14章
        東信堂, 2014
      • PDブックレット Vol.4 The Tohoku University Extensive Reading Handbook(ER@TU 多読のすすめ)
        東北大学高等教育開発推進センター, Joint editor
        2012

      External funds: Kakenhi

      • Differentiation of Academic Career Paths: Comparative case studies of education focused academic in Japan and Australia
        Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
        Basic Section 09050:Tertiary education-related
        Kyoto University
        佐藤 万知
        From 01 Apr. 2021, To 31 Mar. 2025, Granted
        大学教員の役割分化;教育専任教員;オーストラリア高等教育;大学教職員組合;大学教授職;アカデミックアイデンティティ;専門職;オーストラリアの大学教授職;教育倫理;大学教授職の役割細分化;教育と研究;大学組織
      • Empirical study on Senior International Officers and organizational collaboration in the management of university internationalization
        Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
        Basic Section 09020:Sociology of education-related
        Tohoku University
        米澤 由香子
        From 01 Apr. 2020, To 31 Mar. 2024, Granted
        大学国際化;国際化マネジメント;国際担当上級管理職;高等教育ガバナンス;国際教育;大学マネジメント;高等教育マネジメント;組織文化
      • SA・TA育成者ネットワークの構築とSA・TA活用により教育の質的転換を促す研究
        Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
        Basic Section 09070:Educational technology-related
        Seikei University
        勝野 喜以子; 松本喜以子
        From 01 Apr. 2018, To 31 Mar. 2024, Granted
        学生アシスタント;SA・TA;FD;授業支援;SA;TA;教育改善;授業改善;実践研究;SA(学生アシスタント);育成者
      • Shifting to a Learning Systems Paradigm Through the Use of Learning Outcomes Assessment Tools
        Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
        Basic Section 09050:Tertiary education-related
        Kyushu University
        Satoko Fukahori
        From 01 Apr. 2018, To 31 Mar. 2022, Project Closed
        学修成果;参照基準;アセスメント;大学教員のエキスパート・ジャッジメント;大学組織変容;学習システム・パラダイム;学位プログラム
      • Envisioning the concept of 'academic-ness' in exploring academic profession
        Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
        Kyoto University;Hiroshima University
        Machi Sato
        From 01 Apr. 2017, To 31 Mar. 2021, Project Closed
        大学教授職;アカデミック・アイデンティティ;大学教員らしさ;教育と研究;スカラシップ;教育と研究の関係;大学教授職における研究の意義;大学と社会の関係;教育専任教員;専門職;集合的アイデンティティ;アカデミックアイデンティティ;高等教育学;大学教員
      • International Comparison on Professional Development of Middle Managers for Internal Quality Assurance in University Education
        Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
        Tohoku University
        Kazuhiro Sugimoto
        From 01 Apr. 2014, To 31 Mar. 2017, Project Closed
        専門性開発;ミドルマネジメント;大学教育;内部質保証
      • Development and practice of FD program through the co-operational work and practice with foreign FD professional organizations
        Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
        Kyoto Sangyo University;Kyushu University
        Keiji KAWASHIMA
        From 01 Apr. 2014, To 31 Mar. 2018, Project Closed
        FD;大学教員;プログラム認証;専門性開発;アカデミックシチズン;教職員能力開発;FDプログラム;認証;アカデミック・シチズンシップ;大学教育改革;アカデミックシチズンシップ;高等教育;FD;大学教員能力開発
      • Developing 'Bansosha' model for supporting faculty development staff
        Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
        Hiroshima University;Tohoku University
        Machi Sato
        From 01 Apr. 2012, To 31 Mar. 2016, Project Closed
        職場における他者支援;リフレクション手法;URA;FD担当者;専門性開発手法;リフレクション;専門性開発;レビュー;他者支援;教育工学;高等教育;FD;専門職アイデンティティ形成
      • Cross-national study for Academic Integrity in Knowledge Society
        Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
        Tohoku University
        Takashi HATA
        From 01 Apr. 2011, To 31 Mar. 2015, Project Closed
        高等教育;学問の自由;産学連携;研究倫理;国際比較;国際研究者交流
      • 大学国際化マネジメントにおける上級管理職のキャリア形成に関する国際比較研究
        Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
        Basic Section 09020:Sociology of education-related
        Tohoku University
        米澤 由香子
        From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2027, Granted
        大学国際化;国際化マネジメント;国際担当上級管理職;高等教育ガバナンス;国際教育
      • Differentiation of Academic Career Paths: Comparative case studies of education focused academic in Japan and Australia
        Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
        Basic Section 09050:Tertiary education-related
        Kyoto University
        佐藤 万知
        From 01 Apr. 2021, To 31 Mar. 2025, Granted
        大学教授職の細分化;大学の役割;質的研究;大学教員の役割分化;教育専任教員;オーストラリア高等教育;大学教職員組合;大学教授職;アカデミックアイデンティティ;専門職;オーストラリアの大学教授職;教育倫理;大学教授職の役割細分化;教育と研究;大学組織
      • Challenges and Model Development for Quality Assurance in Higher Education through Inclusive Teaching Practices among University Faculty
        Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
        Basic Section 09050:Tertiary education-related
        Nagoya University
        松本 みゆき
        From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2028, Granted
        包括的教育;大学教員;高等教育の質保証;教育実践;教育観
      • 教育実践の質的研究を通じた日本型大学教育の探求
        Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
        Medium-sized Section 9:Education and related fields
        Kyoto University
        佐藤 万知
        From 28 Jun. 2024, To 31 Mar. 2027, Adopted
      • 教育実践の質的研究を通じた日本型大学教育の探求
        Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
        Medium-sized Section 9:Education and related fields
        Kyoto University
        佐藤 万知
        From 28 Jun. 2024, To 31 Mar. 2027, Granted
        大学教育;日本思想;アカデミックアイデンティティ
      list
        Last Updated :2025/05/09

        Education

        Teaching subject(s)

        • From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2025
          Higher Education in Society
          6403, Spring, Faculty of Education, 2
        • From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2025
          Introduction to Qualitative Research
          6404, Fall, Faculty of Education, 2
        • From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2025
          Readings in Humanities and Social Sciences (Education, English)I-E1
          HA04, Spring, Institute for Liberal Arts and Sciences, 2
        • From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2025
          Introduction to Qualitative Research
          6404, Fall, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2025
          Basics of Higher Education
          6345, Spring, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2025
          Higher Education in Society
          6403, Spring, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2025
          Studies on Higher Education B
          6361, Fall, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2025
          Studies on Higher Education A
          6360, Spring, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
          Introduction to Qualitative Research
          6404, Fall, Faculty of Education, 2
        • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
          Higher Education in Society
          6403, Spring, Faculty of Education, 2
        • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
          Studies on Higher Education A
          6360, Spring, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
          Basics of Higher Education
          6345, Spring, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
          Advanced Seminar on Interdisciplinary Studies in Education
          6006, Fall, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
          Introduction to Qualitative Research
          6404, Fall, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
          Higher Education in Society
          6403, Spring, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
          Studies on Higher Education B
          6361, Fall, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2022, To 31 Mar. 2023
          Introduction to Qualitative Research
          6404, Fall, Faculty of Education, 2
        • From 01 Apr. 2022, To 31 Mar. 2023
          Studies on Higher Education B
          6361, Fall, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2022, To 31 Mar. 2023
          Basics of Higher Education
          6345, Spring, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2022, To 31 Mar. 2023
          Teaching at University
          M501, Fall, Institute for Liberal Arts and Sciences, 2
        • From 01 Apr. 2022, To 31 Mar. 2023
          Introduction to Qualitative Research
          6404, Fall, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2022, To 31 Mar. 2023
          Higher Education in Society
          6403, Spring, Faculty of Education, 2
        • From 01 Apr. 2022, To 31 Mar. 2023
          Studies on Higher Education A
          6360, Spring, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2022, To 31 Mar. 2023
          Teaching at University: A Preparing Future Faculty Program
          6132, Fall, Graduate School of Education, 2
        • From 01 Apr. 2022, To 31 Mar. 2023
          Higher Education in Society
          6403, Spring, Graduate School of Education, 2
        • From Apr. 2020, To Mar. 2021
          Higher Education in Society
          Spring, 教育学研究科
        • From Apr. 2020, To Mar. 2021
          Higher Education in Society
          Spring, 教育学部
        • From Apr. 2020, To Mar. 2021
          Introduction to Qualitative Research
          Fall, 教育学研究科
        • From Apr. 2020, To Mar. 2021
          Introduction to Qualitative Research
          Fall, 教育学部
        • From Apr. 2020, To Mar. 2021
          Basics of Higher Education
          Spring, 教育学研究科
        • From Apr. 2020, To Mar. 2021
          Studies on Higher Education A
          Spring, 教育学研究科
        • From Apr. 2020, To Mar. 2021
          Studies on Higher Education B
          Fall, 教育学研究科
        • From Apr. 2021, To Mar. 2022
          Teaching at University :A Preparing Future Faculty Program
          Fall, 全学共通科目
        • From Apr. 2021, To Mar. 2022
          Teaching at University: A Preparing Future Faculty Program
          Fall, 教育学研究科
        • From Apr. 2021, To Mar. 2022
          Higher Education in Society
          Spring, 教育学研究科
        • From Apr. 2021, To Mar. 2022
          Higher Education in Society
          Spring, 教育学部
        • From Apr. 2021, To Mar. 2022
          Introduction to Qualitative Research
          Fall, 教育学研究科
        • From Apr. 2021, To Mar. 2022
          Introduction to Qualitative Research
          Fall, 教育学部
        • From Apr. 2021, To Mar. 2022
          Basics of Higher Education
          Spring, 教育学研究科
        • From Apr. 2021, To Mar. 2022
          Studies on Higher Education A
          Spring, 教育学研究科
        • From Apr. 2021, To Mar. 2022
          Studies on Higher Education B
          Fall, 教育学研究科

        Participation in PhD Defense

        • 中国高等職業教育の展開における影響要因に関する研究―制度的・教育的・文化的側面に着目して―
          ZAHNG JIELI, Graduate School of Education, Sub-chief Examiner
          23 Mar. 2023

        Part-time lecturer

        • From 01 Jun. 2020, To 28 Feb. 2021
          大学教員養成講座
          前期・後期, 広島大学, 大学院人間社会科学研究科
        • From 01 Oct. 2020, To 28 Feb. 2021
          大学教育論
          後期, 広島大学, 大学院人間社会科学研究科
        • From 01 Oct. 2020, To 28 Feb. 2021
          Identity and Co-existence
          後期, 広島大学, 大学院人間社会科学研究科
        • From 01 Oct. 2021, To 28 Feb. 2022
          Identity and Co-existence
          後期, 広島大学, 大学院人間社会科学研究科
        list
          Last Updated :2025/05/09

          Administration

          School management (title, position)

          • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
            ASEAN拠点ネットワーク会議 メンバー
          • From 01 Apr. 2020, To 31 Mar. 2023
            GST推進室 室員
          • From 01 Apr. 2021, To 31 Mar. 2023
            京都大学大学評価委員会委員

          Faculty management (title, position)

          • From 01 Apr. 2021, To 31 Mar. 2023
            学再融合教育研究推進センター 次世代研究創生ユニット 若手研究者戦略育成拠点推進委員会委員
          • From 01 Apr. 2022, To 31 Mar. 2023
            教務委員会 委員
          • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
            教務委員会 委員
          • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
            部局国際交流委員会 委員
          • From 01 Apr. 2023, To 31 Mar. 2024
            グローバル教育展開オフィス運営委員会 委員
          • From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2025
            社会調査を伴う研究倫理審査委員会 委員
          • From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2025
            グローバル教育展開オフィス運営委員会 委員
          • From 01 Apr. 2024, To 31 Mar. 2025
            部局国際交流委員会 委員長
          • From 01 Apr. 2025, To 31 Mar. 2026
            社会調査を伴う研究倫理審査委員会 委員
          list
            Last Updated :2025/05/09

            Academic, Social Contribution

            Committee Memberships

            • From 2022, To Present
              外部評価委員会委員, 岡山大学
            • From Apr. 2021, To Present
              京都大学学際融合教育研究推進センター次世代研究創生ユニット若手研究者戦略育成拠点推進委員会委員
            • From Apr. 2020, To Present
              編集委員会 委員, 大学教育学会
            • From Apr. 2023, To Mar. 2025
              編集委員会 副委員長, 日本高等教育学会
            • From Apr. 2023, To Mar. 2024
              京都大学教育学研究科グローバル教育研究展開オフィス運営委員会 委員
            • From Apr. 2023, To Mar. 2024
              京都大学教育学研究科国際交流委員会委員
            • From Apr. 2021, To Mar. 2024
              京都大学大学評価委員会委員
            • From Apr. 2020, To Mar. 2024
              京都大学教育学研究科教務委員会委員
            • From Apr. 2022, To Mar. 2023
              編集委員会 委員, 日本高等教育学会
            • From Apr. 2020, To Mar. 2023
              京都大学GST推進室室員
            • From Apr. 2019, To Mar. 2023
              国際委員会 委員, 日本高等教育学会

            ページ上部へ戻る