Digital Marketing Communication and Customer Relationship Management Product/Service Development and Innovation Total Destination Marketing for Kyoto Business Design Thinking, Effectuation Critical Thinking, TOC for Education
Overview of the research
We focus on research related to customer-oriented marketing, and work on research on B2B , service areas, digital marketing, NPOs and cooperatives, town planning, and Destination Marketing related traditional crafts and tourism in Kyoto. In recent years, as marketing of new market creation, we are advancing research focusing on entrepreneurship and effectuation in regional entrepreneurs. We are also promoting research and practice on critical thinking education, especially "TOC for Education".
Research Interests
中小企業論
マーケティング
Entreprenurship
critical thinking
Tourism Management
国際マ-ケティング
生活協同組合
流通チャネル
商品開発・管理
商業政策
マーケティング・コンセプト
地域ブランド
ゼネラル・エレクトリック社
伝統産業
マーケティン・コンセプト
商業振興
まちづくり
顧客志向
Research Areas
Humanities & social sciences, Business administration, 中小企業論
Humanities & social sciences, Tourism studies, Tourism Management
Humanities & social sciences, Education - general, Critical Thinking Education
Humanities & social sciences, Business administration, Entrepreneurship
Humanities & social sciences, Commerce, Marketing, Distribution, Commerce
Papers
Community Revitalization in the Inami Area, Which Began with an Application to the Japan Heritage Program: Community Development Using Tourism Through Effectuation
鎌田直美; 若林靖永
観光マネジメントレビュー, 31 Mar. 2025, Peer-reviewed
Research on the Connection and Differences between Internet Celebrity Economy in China and Influencer Marketing Abroad ---A Study Based on the Comparison and Examination of Concepts
Kaiyi HU; Yasunaga Wakabayashi
China Journal of Commerce, Mar. 2022, Peer-reviewed, Last author
建築家・山川智嗣の観光事業創造・展開プロセス ―エフェクチュエーションの物語分析―
鎌田 直美; 若林 靖永
観光マネジメント・レビュー, Mar. 2023, Peer-reviewed, Last author
コロナ禍の中小企業と商品開発ーニューネクスト社「ジョキンザウルス」の事例ー
若林靖永
阪南論集 社会科学編, Oct. 2022, Invited, Lead author
産学共同から生まれる新しい教育の挑戦とその課題
若林靖永
コンピュータ&エデュケーション, 01 Dec. 2020, Lead author
第2次2050研究会からの提言
若林靖永
生活協同組合研究, 05 Jan. 2019, Lead author
BtoBマーケティングのメカニズムを解明するモデルに関する考察
増谷博昭,若林靖永
経済論叢(2018), 25 Feb. 2018, Last author
生協商品事業の課題
若林靖永
生協総研レポート N0.68 事現代生協論コロキアム -2010年度現代生協論コロキウムの成果-, Dec. 2011, Lead author
コミュニケーションを革新するマーケティング
若林靖永
集団力学, Jun. 2009, Lead author
現代の生協事業の特性を再検討する
若林靖永
生協総研レポート N0.57 事業と法制度の変化と生協学 -2007年度現代生協論コロキアムの成果-, Mar. 2008, Lead author
マクドナルド化現象と日本−討論者コメント
若林靖永
佛教大学総合研究所報, Feb. 2002, Lead author
インターネットを利用した書籍ライブラリーの構築−経営系大学院教育の一環として−
岡本哲弥, 足達教暁, 許淑亭, 田中陽一郎, 若林靖永
コンピュータ&エデュケーション, Nov. 1999, Peer-reviewed, Last author
SSM1号店オープンが示す店舗マネジメントの課題−京都生協−
若林靖永
生活協同組合研究, Mar. 1996, Lead author
力を出しあい、成長しあえる商品マネジメント
若林靖永
第3回総会記念 震災からなにを学ぶか−協同とはなにか、その可能性−, Jan. 1996, Lead author
Study on factors that satisfy luxury travelers: From a perspective of the business suppliers serving Japan travels to luxury travelers from Europe and the United States.
Yuriko ENDO; Yasunaga WAKABAYASHI; Hisashi MASUDA
Japan Tourism Management Review, 31 Mar. 2021, Peer-reviewed
The Overall Picture of Design Management in Italy in Contrast with Design driven Innovation Theory
Taro Koyama; Yasunaga Wakabayashi
Journal of Product Development and Management, Mar. 2021, Peer-reviewed, Last author
ブランチの活用をめぐる2つのアプローチ —原因志向と解決志向—
若林靖永
教育のための TOC 研究と事例, Jan. 2019, Peer-reviewed, Lead author
Creating a cooperative store as a social contribution of distribution -Based on the proposal in the "Community Plan of the Super Aged Society in 2050”-
Yasunaga Wakabayashi
The Journal of Japan Society for Distributive Science (JSDS), 30 Jun. 2018, Invited, Lead author
Report on Workshops for "Vision for Local Gathering Spot"
Yasunaga Wakabayashi
Review of Consumer Co-operative Studies, 05 Jan. 2018, Invited, Lead author
Transformation of consumer co-operatives and their rolls for community
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
HIROSHIMA UNIVERSIlY
Hideki TANAKA
From 01 Apr. 2002, To 31 Mar. 2004, Project Closed
生協事業連合;生活クラブ生協;コープネット事業連合;首都圏コープ;共立社鶴岡生協;生協組合員の階層性;現代生協;組織と事業の分離;現段階生協;組合員階層性;生協運動, federation of consumers co-operative enterprise;Seikatsu Club Co-op;Federation of Co-op Net;Federation of Metropolitan Area Co-ops;Kyoritsu-sha Co-operative;social stratums of members;Separation between association and enterprise;Consumers Co-operatives Today