教育研究活動データベース

日本語に切り替えるswitch to english

佐藤 龍一

サトウ リュウイチ

国際高等教育院 附属国際学術言語教育センター 英語教室 特定講師

佐藤 龍一
list
    Last Updated :2025/05/02

    基本情報

    全学メールアドレス

    • 全学メールアドレス

      sato.ryuichi.7mkyoto-u.ac.jp

    学位

    • 2014年03月23日
      広島大学修士(教育学)
    • 2022年05月09日
      アリゾナ州立大学博士(英語学)

    出身大学院・研究科等

    • アリゾナ州立大学, 英語学部修辞学・作文法・教養プログラム博士課程, 修了
    • 広島大学, 大学院教育学研究科言語文化教育学専攻博士課程前期, 修了

    ID,URL

    researchmap URL

    list
      Last Updated :2025/05/02

      研究

      研究キーワード

      • 教育心理学
      • 応用言語学
      • 第二言語ライティング

      研究分野

      • 人文・社会, 外国語教育
      • 人文・社会, 英語学

      論文

      • Revisiting EFL Writing Instruction: An Analysis of Japanese University Syllabi
        Ryuichi Sato; Yutaka Fujieda
        The Journal of Asia TEFL, 2024年12月, 査読有り, 筆頭著者, 責任著者
      • Critical Review of Studies of Engagement with Written Corrective Feedback for the Improvement of Written Accuracy.
        Ryuichi Sato; Yutaka Fujieda
        Kyoai Gakuen University Journal, 2023年03月, 査読有り, 筆頭著者, 責任著者
      • Written Feedback and Emotion Regulation: An Exploration of L2 Doctoral Students' Experiences
        Ryuichi Sato
        Arizona State University, Electronic Theses and Dissertations, 2022年05月, 筆頭著者, 責任著者
      • Developing writing centers in Japan: The case of Hiroshima University Writing Center
        Naoyuki Yamada; Ryuichi Sato
        Bulletin of the Faculty of Literature Kobe Women’s University, 2021年, 査読有り, 最終著者
      • First Sentences and Persuasion Strategies in Argumentative Essays Written by Japanese EFL Students
        Ryuichi Sato
        英語教育学研究, 2015年, 査読有り, 筆頭著者, 責任著者

      講演・口頭発表等

      • Affective engagement with written corrective feedback: Processing of emotions and its effect on linguistic retention
        Ryuichi Sato
        The 19th Symposium on Second Language Writing, 2023年10月
      • Exploring doctoral students’ emotion regulations in the context of written feedback
        Ryuichi Sato
        The 2022 American Association for Applied Linguistics, 2022年03月
      • Examining L2 learners’ affective engagement with WCF
        Ryuichi Sato
        The 18th Symposium on Second Language Writing, 2019年10月
      • A curriculum analysis of English writing classes in Japanese universities
        Ryuichi Sato
        The 58th JACET International Convention, 2019年08月
      • Coding engagement with written corrective feedback
        Ryuichi Sato
        The 16th Symposium on Second Language Writing, 2017年07月
      • L2 Learners' engagement with direct written corrective feedback
        Ryuichi Sato
        The 15th Symposium on Second Language Writing, 2016年10月
      • Influences of Autonomous Management on Tutors - A case of Hiroshima University Writing Center
        Ryuichi Sato
        The 7th Symposium on Writing Centers in Asia, 2015年03月
      • A Structural Analysis of Japanese Students’ Argumentative Essays: Focusing on Introductory Paragraphs with Strategies to Persuade the Reader
        Ryuichi Sato
        The 12th Symposium on Second Language Writing, 2013年10月

      外部資金:科学研究費補助金

      • EMI環境における日本人大学生のアイデンティティ形成とその推移を探る探索的研究
        基盤研究(C)
        小区分02100:外国語教育関連
        広島大学
        柴田 美紀
        自 2023年04月01日, 至 2028年03月31日, 交付
        アイデンティティ;EMI
      list
        Last Updated :2025/05/02

        教育

        担当科目

        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          アクティブリスニング(全・英)-E3
          W238, 前期, 国際高等教育院, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          アクティブリスニング(全・英)-E3
          W238, 後期, 国際高等教育院, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          英語ライティング-リスニングB
          R108, 前期, 国際高等教育院, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          英語ライティング-リスニングB
          R108, 後期, 国際高等教育院, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          英語ライティング-リスニングA
          R107, 前期, 国際高等教育院, 2

        非常勤講師

        • 自 2024年09月21日, 至 2025年03月31日
          関西大学
        list
          Last Updated :2025/05/02

          学術・社会貢献

          委員歴

          • 自 2025年04月, 至 2027年03月
            第1号事業委員 JAAL in JACET担当, 一般社団法人 大学英語教育学会

          ページ上部へ戻る