Login
京都大学の教員等を検索
検索
詳細条件で検索
組織別に探す
佐藤 龍一
サトウ リュウイチ
国際高等教育院 附属国際学術言語教育センター 英語教室 特定講師
基本情報
研究
教育
学術・社会貢献
list
Last Updated :2025/05/02
基本情報
全学メールアドレス
全学メールアドレス
sato.ryuichi.7m
kyoto-u.ac.jp
学位
2014年03月23日
広島大学修士(教育学)
2022年05月09日
アリゾナ州立大学博士(英語学)
出身大学院・研究科等
アリゾナ州立大学
, 英語学部修辞学・作文法・教養プログラム博士課程, 修了
広島大学
, 大学院教育学研究科言語文化教育学専攻博士課程前期, 修了
ID,URL
J-Global ID
202401019454321098
研究者番号
50968443
researchmap URL
https://researchmap.jp/rchsato
list
Last Updated :2025/05/02
研究
研究キーワード
教育心理学
応用言語学
第二言語ライティング
研究分野
人文・社会
, 外国語教育
人文・社会
, 英語学
論文
Revisiting EFL Writing Instruction: An Analysis of Japanese University Syllabi
Ryuichi Sato; Yutaka Fujieda
The Journal of Asia TEFL,
2024年12月
,
査読有り
,
筆頭著者
,
責任著者
Critical Review of Studies of Engagement with Written Corrective Feedback for the Improvement of Written Accuracy.
Ryuichi Sato; Yutaka Fujieda
Kyoai Gakuen University Journal,
2023年03月
,
査読有り
,
筆頭著者
,
責任著者
Written Feedback and Emotion Regulation: An Exploration of L2 Doctoral Students' Experiences
Ryuichi Sato
Arizona State University, Electronic Theses and Dissertations,
2022年05月
,
筆頭著者
,
責任著者
Developing writing centers in Japan: The case of Hiroshima University Writing Center
Naoyuki Yamada; Ryuichi Sato
Bulletin of the Faculty of Literature Kobe Women’s University,
2021年
,
査読有り
,
最終著者
First Sentences and Persuasion Strategies in Argumentative Essays Written by Japanese EFL Students
Ryuichi Sato
英語教育学研究,
2015年
,
査読有り
,
筆頭著者
,
責任著者
講演・口頭発表等
Affective engagement with written corrective feedback: Processing of emotions and its effect on linguistic retention
Ryuichi Sato
The 19th Symposium on Second Language Writing,
2023年10月
Exploring doctoral students’ emotion regulations in the context of written feedback
Ryuichi Sato
The 2022 American Association for Applied Linguistics,
2022年03月
Examining L2 learners’ affective engagement with WCF
Ryuichi Sato
The 18th Symposium on Second Language Writing,
2019年10月
A curriculum analysis of English writing classes in Japanese universities
Ryuichi Sato
The 58th JACET International Convention,
2019年08月
Coding engagement with written corrective feedback
Ryuichi Sato
The 16th Symposium on Second Language Writing,
2017年07月
L2 Learners' engagement with direct written corrective feedback
Ryuichi Sato
The 15th Symposium on Second Language Writing,
2016年10月
Influences of Autonomous Management on Tutors - A case of Hiroshima University Writing Center
Ryuichi Sato
The 7th Symposium on Writing Centers in Asia,
2015年03月
A Structural Analysis of Japanese Students’ Argumentative Essays: Focusing on Introductory Paragraphs with Strategies to Persuade the Reader
Ryuichi Sato
The 12th Symposium on Second Language Writing,
2013年10月
外部資金:科学研究費補助金
EMI環境における日本人大学生のアイデンティティ形成とその推移を探る探索的研究
基盤研究(C)
小区分02100:外国語教育関連
広島大学
柴田 美紀
自 2023年04月01日
,
至 2028年03月31日
, 交付
アイデンティティ;EMI
https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-23K00654/
list
Last Updated :2025/05/02
教育
担当科目
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
アクティブリスニング(全・英)-E3
W238, 前期, 国際高等教育院, 2
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
アクティブリスニング(全・英)-E3
W238, 後期, 国際高等教育院, 2
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
英語ライティング-リスニングB
R108, 前期, 国際高等教育院, 2
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
英語ライティング-リスニングB
R108, 後期, 国際高等教育院, 2
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
英語ライティング-リスニングA
R107, 前期, 国際高等教育院, 2
非常勤講師
自 2024年09月21日
,
至 2025年03月31日
関西大学
list
Last Updated :2025/05/02
学術・社会貢献
委員歴
自 2025年04月
,
至 2027年03月
第1号事業委員 JAAL in JACET担当
, 一般社団法人 大学英語教育学会
ページ上部へ戻る