The Effects of Interleaved Spaced Repetition and Gamification on Digital Flashcard Vocabulary Learning in Foreign Language Education(外国語教育におけるデジタルフラッシュカードを用いた語彙学習に対してインターリーブ反復学習とゲーミフィケーションが与える効果)
LAFLEUR LOUIS, 人間・環境学研究科, 副査
2024年09月24日
Sussing Out Complexity: Digital Social Deduction Games as an Avenue for Syntax and Grammar Development, Analysis and Pedagogy (複雑さを露骨に:統語と文法の発展、分析、教育法としてデジタル社会推理ゲーム)
Spencer O'Brien Hanlin, 人間・環境学研究科, 副査
2024年03月25日
The Effect of Text-Based Synchronous Computer-Mediated Communication on Second Language Acquisition (テキストベースの同期コンピュータ媒介コミュニケーションが第二言語習得に及ぼす影響)
Leander Steven Hughes, 人間・環境学研究科, 副査
2024年03月25日
A case study investigation of an adventure video game: Second language development through the lens of sociocultural theory (アドベンチャーゲームの事例研究:社会文化理論のレンズを通した第二言語開発)
NURUL IHSAN BINTI ARSHAD, 人間・環境学研究科, 副査
2024年03月25日
THE POTENTIAL OF COOPERATIVE DIGITAL GAMES FOR SLA: AN ANALYSIS OF INTERACTION AND ATTITUDES AMONG JAPANESE LEARNERS OF ENGLISH(SLAにおける協調的デジタル・ゲームの可能性:日本人英語学習者の相互対話と意識・態度に関する分析)
MICHAEL FREDERICK HOFMEYR, 人間・環境学研究科, 副査
2023年03月23日
Exploring the Practices of Digital Game-based Language Learning through Action Research(アクション・リサーチによるデジタルゲームを用いた言語学習の実践の探究)
Li Ke, 人間・環境学研究科, 副査
2023年03月23日
Foreign Language Learner Task-based Interaction in the Virtual World Minecraft(仮想世界「Minecraft」における外国語学習者のタスクに基づく言語指導)
Swier Robert Stanley, 人間・環境学研究科, 副査
2023年03月23日
Language learning in the digital game Minecraft: A mixed methods study of Japanese EFL learners(デジタルゲームマインクラフトを通した言語学習:日本人EFL学習者を対象とした混合研究)
White Jeremy Stewart, 人間・環境学研究科, 副査
2023年03月23日
Single-player RPGs as a medium of instruction in formal foreign language education(正規外国語教育における教育媒体としてのシングルプレイヤーRPG)
Kevin Reay Wrobetz, 人間・環境学研究科, 副査
2022年11月24日
A Cross-Disciplinary Genre Analysis of Research Articles: A Focus on Rhetorical Structures(学術論文の分野横断的ジャンル分析―修辞構造に焦点をあてて―)
マスワナ 紗矢子, 副査
2015年03月23日
Translanguaging in Japan: Perspectives and potentials in EFL academic and creative writing (日本におけるトランスランゲージング:学術的・創造的な英語としての外国語文章においての知見と可能性)
BLAKE TURNBULL, 主査
2019年03月25日
Early adolescent learners’ noticing of language structures throughthe accumulation of formulaic sequences: Focusing on increasing the procedural knowledge of verb phrases(思春期前期学習者のformulaic sequencesの蓄積をとおした英語の文構造への気づき―動詞フレーズへの手続き的知識の進捗に焦点をあてて―)
柏木 賀津子, 主査
2019年03月25日
Interpreting Studies and Undergraduate-level English Education:A Quest to Foster the Dynamic Development of Interpretation as an Academic Discipline(通訳研究と大学の英語教育:学問分野としての大学通訳教育における専門職としての通訳技能の育成)
山田 宏子, 主査
2019年07月23日
Game-Based Language Learning in ESL Classrooms: Effective Interventions and Influences on Students’ Vocabulary Acquisition, Communicative Competence and Writing(第二言語としての英語教室におけるゲームベースの言語学習:学生の語彙習得、コミュニケーション能力、ライティングへの効果的な介入とその影響について)