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HAN HyunJeong

ハン ヒョンジョン

経営管理研究部 経営管理講座 教授

HAN HyunJeong
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    Last Updated :2024/09/18

    基本情報

    学位

    • M.S.(Hanyang University)
    • Ph.D.(Kyonggi University)

    経歴

    • 自 2023年04月, 至 現在
      京都大学, 経営管理研究部・教育部, 教授
    • 自 2018年04月, 至 現在
      Kyoto University, Graduate School of Management, Associate Professor
    • 自 2016年09月, 至 2018年03月
      emlyon Business School, Marketing, Assistant Professor
    • 自 2012年09月, 至 2016年03月
      National Research University Higher School of Economics, Faculty of Business and Management, Assistant Professor
    • 自 2011年07月, 至 2012年08月
      Cornell University, Cornell School of Hotel Administration, Visiting Scholar
    • 自 2011年01月, 至 2011年06月
      Michigan State University, Visiting Scholar

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      Last Updated :2024/09/18

      研究

      研究キーワード

      • Role of Technology in Services Marketing
      • Service and Technology
      • Service Management
      • Destination Marketing
      • Hospitality Management
      • Service Marketing

      研究分野

      • 人文・社会, 経営学, Marketing

      論文

      • Developing a strategic viability-fit model of mobile technology adoption in hotels
        Hyunjeong “Spring” Han; Jungwoo Lee; Bo Edvardsson; Rohit Verma
        Journal of Hospitality and Tourism Technology, 2022年01月21日, 筆頭著者
      • Impacts of influencer attributes on purchase intentions in social media influencer marketing: Mediating roles of characterizations
        Hisashi Masuda; Spring H. Han; Jungwoo Lee
        Technological Forecasting and Social Change, 2022年01月
      • Crisis Communication on Social Media: What Types of COVID-19 Messages Get the Attention?
        Linchi Kwok; Jungwoo Lee; Spring H. Han
        Cornell Hospitality Quarterly, 2021年06月30日
      • Differences in Effect of Endorsement of Professional vs. Non-professional YouTuber Through Credibility and Parasocial Relationship
        Hisashi Masuda; Spring H. Han; Jungwoo Lee
        Advances in the Human Side of Service Engineering, 2021年
      • Mobile technology adoption among hotels: Managerial issues and opportunities
        Spring H. Han; Jungwoo Lee; Bo Edvardsson; Rohit Verma
        Tourism Management Perspectives, 2021年04月, 査読有り, 筆頭著者
      • Preparing for Accelerated Third Order Impacts of Digital Technology in Post Pandemic Service Industry: Steep Transformation and Metamorphosis
        Jungwoo Lee; Spring H. Han
        The ICT and Evolution of Work, 2021年02月
      • The Future of Service Post-COVID-19 Pandemic, Volume 1 Rapid Adoption of Digital Service Technology
        Lee, Jungwoo; Han; Spring H.
        The ICT and Evolution of Work, 2021年02月, 査読有り
      • The Future of Service Post-COVID-19 Pandemic, Volume 2 Transformation of Services Marketing
        Lee, Jungwoo; Spring H. Han
        The ICT and Evolution of Work, 2021年02月, 査読有り, 最終著者
      • Being Moved or Being Satisfied? The Effect of Unexpected Acts of Personal Kindness in Hospitality Service Encounters
        Michele Griessmair; Spring H. Han; Hisashi Masuda
        Cornell Hospitality Quarterly, 2020年07月16日, 査読有り
      • Understanding Online Hotel Reviews Through Automated Text Analysis
        Shawn Mankad; Hyunjeong Spring Han; Joel Goh; Srinagesh Gavirneni
        SERVICE SCIENCE, 2016年06月, 査読有り
      • What Guests Really Think of Your Hotel: Text Analytics of Online Customer Reviews
        Hyunjeong “Spring” Han; Shawn Mankad; Nagesh Gavirneni; Rohit Verma
        Cornell Hospitality Reports, 2016年, 査読有り
      • A Location-Planning Decision-Support Tools for Tradeshows and Conventions
        Hyunjeong; Spring" Han; Rohit Verma
        Cornell Hospitality Reports, 2015年, 査読有り
      • Why Attend Tradeshows? A Comparison of Exhibitor and Attendee’s Preferences
        Hyunjeong; Spring" Han; Rohit Verma
        Cornell Hospitality Quarterly, 2014年08月, 査読有り
      • The Future of Tradeshows Evolving Trends, Preferences, and Priorities
        Hyunjeong “Spring” Han; Rohit Verma
        Cornell Hospitality Reports, 2014年, 査読有り
      • Current and Emerging Trends of Tradeshows
        Dignam M; Verma R; Han H
        ASAE Foundation Research Series, 2014年
      • Personalizing Guest Experience Through Technology
        Rohit Verma; Hyunjeong; Spring" Han; Lilia Karimi
        2014年
      • Sports Centric Tourism: Who Travels to Mega Sports Events?
        Salina Anastasiia; Hyunjeong; Spring" Han
        International Journal of Tourism Science, 2014年, 査読有り, 招待有り
      • The Relationship among Corporate Culture, Strategic Orientation, and Financial Performance
        HyunJeong (Spring) Han
        CORNELL HOSPITALITY QUARTERLY, 2012年08月, 査読有り
      • The Effect of Corporate Culture and Strategic Orientation on Financial Performance: An Analysis of South Korean Upscale and Luxury Hotels
        Hyunjeong; Spring" Han; Rohit Verma
        Cornell Hospitality Reports, 2011年, 査読有り

      講演・口頭発表等

      • Using technology to foster actors’ resource integration and value co-creation efforts: Empirical studies of management practices in the context of luxury hotels
        Hyunjeong; Spring" Han; Bo Edvardsson; Rohit Verma
        The 5th Naples Forum on Service, 2017年06月
      • Text Analytics in Social Media
        Hyunjeong; Spring" Han
        The 14th International Research Symposium on Service Excellence in Management, 2015年06月
      • Review Becomes Reviews and Attentions Becomes Attention
        Hyunjeong; Spring" Han
        2014 Annual Meeting of the Decision Sciences Institute, Technology and the Rapidly Changing Global Business Landscape”, 2014年11月
      • In Hotel Reviews Numbers Do Lie - Pay Attention to the Text
        Hyunjeong; Spring" Han
        2014年10月
      • Sport Centric Tourism; Do Buzzer-Beaters Matter?
        Anastasiia Salina; Hyunjeong; Spring" Han
        2014 Tosok International Tourism Conference, 2014年07月
      • Sustainability Practices in Convention Centers
        Hyunjeong; Spring" Han
        IMEX Europe, 2014年05月, 招待有り
      • Determine The Desired Corporate Culture in Hotel Industry
        Hyunjeong; Spring" Han
        2014 La Londe Conference in Service Management, 2014年05月
      • The Future of Tradeshows; An Assessment of Stakeholders’ Preferences
        Hyunjeong; Spring" Han; Rohit Verma
        IMEX America, 2013年10月, 招待有り
      • Meetings, Incentives, Conventions, and Exhibitions (MICE) Industry: Research Opportunities for Service Marketing and Operations Management.
        Hyunjeong; Spring" Han
        The 13th International Research Symposium on Service Excellence in Management (QUIS13), 2013年06月
      • Understanding Exhibitors and Attendees Preferences for Tradeshows
        Hyunjeong; Spring" Han
        The Annual Meeting of the Production and Operations Management Society, 2013年05月
      • The Future of Tradeshows
        Hyunjeong; Spring" Han; Rohit Verma
        Decision Science Institute Annual Conference, 2012年11月
      • Relationship among Corporate Culture, Strategic Orientation, and Financial Performance
        Hyunjeong; Spring" Han
        2011年06月07日

      外部資金:科学研究費補助金

      • 動的な顧客情報の活用に基づくサービスケイパビリティとその経営資源配分モデルの提案
        基盤研究(B)
        小区分07080:経営学関連
        京都大学
        原 良憲
        自 2020年04月01日, 至 2024年03月31日, 交付
        サービスケイパビリティ;サービスマーケティング;資源配分モデル;サービス工学;RBV;サービスマネジメント;サービスイノベーション;対人サービス;RBV
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        Last Updated :2024/09/18

        教育

        担当科目

        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          iBA Workshop I
          A503, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          Service Marketing
          7000, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          Sワークショップ II (HAN)
          5781, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          KC-CDO Workshop
          C506, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          iBA Workshop II
          A553, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          Sワークショップ I (HAN)
          5481, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          Marketing
          2230, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          マーケティングリサーチ
          X456, 前期, 工学研究科, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          KC-CDO Workshop
          C506, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          iBA Workshop II
          A553, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          iBA Workshop I
          A503, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          Sワークショップ I (HAN)
          5481, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          Marketing
          2230, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          Resilient Hospitality Management
          7271, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          Service Marketing
          7000, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          Sワークショップ II (HAN)
          5781, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          マーケティングリサーチ
          X456, 前期, 工学研究科, 2
        • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
          Sワークショップ II (HAN)
          5781, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
          Sワークショップ I (HAN)
          5481, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
          iBA Workshop I
          A503, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
          iBA Workshop II
          A553, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
          KC-CDO Workshop (ハン)
          C502, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
          KC-CDO Workshop
          C506, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
          Service Marketing
          7000, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
          Marketing
          2230, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
          マーケティングリサーチ
          X456, 前期, 工学研究科, 2
        • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
          Innovative Hospitality Management
          7270, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2019年04月, 至 2020年03月
          Business English-E3
          後期, 全学共通科目
        • 自 2019年04月, 至 2020年03月
          Marketing
          前期, 経営管理教育部
        • 自 2019年04月, 至 2020年03月
          Service Marketing
          後期, 経営管理教育部
        • 自 2020年04月, 至 2021年03月
          Innovative Hospitality Management
          後期, 経営管理教育部
        • 自 2020年04月, 至 2021年03月
          Marketing
          前期, 経営管理教育部
        • 自 2020年04月, 至 2021年03月
          マーケティングリサーチ
          前期, 工学研究科
        • 自 2020年04月, 至 2021年03月
          Service Marketing
          後期, 経営管理教育部
        • 自 2021年04月, 至 2022年03月
          iBA Workshop I(HAN)
          前期, 経営管理教育部
        • 自 2021年04月, 至 2022年03月
          iBA Workshop II(HAN)
          後期, 経営管理教育部
        • 自 2021年04月, 至 2022年03月
          Sワークショップ I (HAN)
          前期, 経営管理教育部
        • 自 2021年04月, 至 2022年03月
          Sワークショップ II (HAN)
          後期, 経営管理教育部
        • 自 2021年04月, 至 2022年03月
          Innovative Hospitality Management
          後期, 経営管理教育部
        • 自 2021年04月, 至 2022年03月
          KC-CDO Workshop (ハン)
          後期, 経営管理教育部
        • 自 2021年04月, 至 2022年03月
          Marketing
          前期, 経営管理教育部
        • 自 2021年04月, 至 2022年03月
          マーケティングリサーチ
          前期, 工学研究科
        • 自 2021年04月, 至 2022年03月
          Service Marketing
          後期, 経営管理教育部

        博士学位審査

        • A Study on Digital Fundraising Strategies for Nonprofit Organizations(非営利組織のデジタル・ファンドレイジング戦略に関する研究)
          渡邉 文隆, 経営管理教育部, 主査
          2023年03月23日
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          Last Updated :2024/09/18

          大学運営

          部局運営(役職等)

          • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
            経営管理研究部 教務系委員会 委員
          • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
            経営管理研究部 広報委員会 委員
          • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
            経営管理研究部 国際交流委員会 委員
          • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
            経営管理研究部 国際交流委員会 委員
          • 自 2022年04月01日, 至 2023年03月31日
            経営管理研究部 人権(ハラスメント)委員会 委員
          • 自 2022年04月01日, 至 2024年03月31日
            経営管理研究部 点検評価委員会 委員
          • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
            経営管理研究部 同窓会委員会 委員

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