教育研究活動データベース

日本語に切り替えるswitch to english

YANG I-chieh

ヤン イーチェ

経営管理研究部 経営管理講座 准教授

YANG I-chieh
list
    Last Updated :2025/05/30

    基本情報

    全学メールアドレス

    • 全学メールアドレス

      yang.ichieh.3mkyoto-u.ac.jp

    学位

    • 2020年04月16日
      Ph.D.(Monash University)
    • 2016年04月09日
      Honours Degree(Monash University)

    出身大学院・研究科等

    • Monash University, Monash Business School, 修了

    出身学校・専攻等

    • Serangoon Junior College, 卒業
    • Monash University, Monash Business School, 卒業

    ID,URL

    researchmap URL

    list
      Last Updated :2025/05/30

      研究

      研究キーワード

      • Consumption Ideology
      • Consumer Experience
      • Sociology of Tourism
      • Tourism Marketing
      • Political Consumerism
      • Consumer Culture

      研究分野

      • 人文・社会, 政治学, Politicized Consumption
      • 人文・社会, 観光学, Sociology of Tourism
      • 人文・社会, 社会学, Consumer Culture

      論文

      • Academics marginalised: practices for navigating tensions, resistance, and care
        Miikka J. Lehtonen; Michelle I. C. Yang
        Journal of Marketing Management, 2025年02月28日
      • Rethinking embodiment in tourism research
        Michelle I.C. Yang
        Annals of Tourism Research, 2025年01月
      • The Sociological Shaping of Space Tourism
        Michelle I. C. Yang
        2024年
      • Politicized Tourism Consumption
        Michelle I-Chieh Yang
        Journal of Macromarketing, 2023年09月, 査読有り, 筆頭著者, 責任著者
      • Unpacking the Plus-Size Travel Movement
        Michelle I-Chieh Yang
        Journal of Travel Research, 2024年09月, 査読有り, 筆頭著者, 責任著者
      • A healing touch: Understanding the ‘culture of hospitality’ in chiropractic clinics
        I-Chieh Michelle Yang; Ksenia Kirillova
        International Journal of Hospitality Management, 2023年04月, 査読有り, 筆頭著者, 責任著者
      • Rethinking Consumer Agency in Tourism Research
        I-Chieh Michelle Yang; Ksenia Kirillova
        Journal of Hospitality & Tourism Research, 2023年02月09日, 査読有り, 筆頭著者
      • FDI in the Era of Pandemic: A New Risk Measure
        Lianne Mei Quin Lee; I-Chieh Michelle Yang; Motoki Watabe
        COVID-19 and the Evolving Business Environment in Asia, 2022年07月, 査読有り, 招待有り
      • The curse of conceptual research in tourism
        Ksenia Kirillova; I-Chieh Michelle Yang
        Annals of Tourism Research, 2022年03月, 査読有り
      • The Role of Affect in Travel Risk Research
        I-Chieh Michelle Yang
        Tourism Analysis, 2022年, 査読有り, 筆頭著者
      • Reproduction as Consumption: Unravelling the Sociological Shaping of Reproductive Tourism market in China
        I-Chieh Michelle Yang; Aminath Shaba Ismail; Juliana Angeline French
        Journal of Marketing Management, 2022年, 査読有り, 招待有り, 筆頭著者
      • Century of Humiliation and Consumer Culture: The Making of National Identity
        I-Chieh Michelle Yang; Juliana French; Christina Lee
        Consumer Culture Theory in Asia: History and Contemporary Issues, 2021年12月, 査読有り, 筆頭著者
      • 'A Journey of Hope': An Institutional Perspective of Japanese Outbound Reproductive Tourism
        I-Chieh Michelle Yang
        Current Issues in Asian Tourism: Volume II, 2021年04月, 査読有り, 招待有り, 筆頭著者
      • Institutional Intersectionality in Framing “The Woman Question” in Malaysia”
        Aminath Shaba Ismail; Juliana French; I-Chieh Michelle Yang
        Research in Consumer Culture Theory, 2021年, 査読有り
      • The Nation as a Polit-Brand Community: Perspectives from China
        I-Chieh Michelle Yang; Juliana French
        Research in Consumer Culture Theory, 2021年, 査読有り, 筆頭著者
      • Giri and Jō: The Role of Offline Cultural Logic in the Accumulation of Online Social Capital
        I-Chieh Michelle Yang; Motoki Watabe; Christina Lee
        Research in Consumer Culture Theory, 2021年, 査読有り, 筆頭著者
      • Tradition Versus Postmodernity: The Politicization of Shark’s Fin Consumption in Asia
        I-Chieh Michelle Yang; Juliana French; Aminath Shaba Ismail
        Research in Consumer Culture Theory, 2021年, 査読有り, 筆頭著者
      • An Institutional Isomorphism Perspective of Tourism Impact
        I-Chieh Michelle Yang; Juliana Angeline French; Lianne Mei Quin Lee; Keshab Man Shrestha
        Annals of Tourism Research, 2021年01月, 査読有り, 筆頭著者
      • COVID-19 and Beyond: Understanding Travel Risk Perception as a Process
        Siti Aqilah Jahari; I-Chieh Michelle Yang; Juliana Angeline French; Pervaiz Khalid Ahmed
        Tourism Recreation Research, 2021年, 査読有り
      • The Symbolism of International Tourism in National Identity
        I-Chieh Michelle Yang; Juliana Angeline French; Christina Lee; Motoki Watabe
        Annals of Tourism Research, 2020年07月, 査読有り, 筆頭著者
      • A Journey of Hope: An Institutional Perspective of Japanese Outbound Reproductive Tourism
        I-Chieh Michelle Yang
        Current Issues in Tourism, 2020年01月02日, 査読有り, 筆頭著者
      • From Sick Man to Strong Man of Asia: Consumer Culture and National Identity in China
        I-Chieh Michelle Yang; Christina Lee; Juliana French
        Research in Consumer Culture Theory, 2020年, 査読有り, 筆頭著者

      講演・口頭発表等

      • Debunking “Sick Man of Asia”: Negotiating Modern Chinese National Identity through Tourism
        I-Chieh Michelle Yang
        School of Arts and Social Science: Research Seminar Series 01/2021, 2021年02月02日, 招待有り
      • From ‘Sick Man’ to ‘Strong Man’ of Asia: Consumer Culture and National Identity in China
        I-Chieh Michelle Yang
        Consumer Culture Theory Conference, 2019年07月19日
      • Travel Motivation in Medical Tourism in Malaysia: The Case of Singaporean Medical Tourists
        Yin-Teng Elaine Chew
        Australian and New Zealand Academy of Management Conference, 2015年12月03日

      受賞

      • 2016年04月09日
        Best Student Award(Monash University)
      • 2014年09月23日
        Dean's List Award(Akita International University)
      • 2016年01月20日
        Dean's Honours List Award(Monash University)
      list
        Last Updated :2025/05/30

        教育

        担当科目

        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          Research Design
          A643, 後期, 経済学研究科, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          iBA Workshop I
          A503, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          Sustainable Marketing: Theories & Practice
          7490, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          Research Design
          7420, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          iBA Workshop II
          A553, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
          Consumer Culture
          7390, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          iBA Workshop II
          A553, 後期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          iBA Workshop I
          A503, 前期, 経営管理教育部, 2
        • 自 2023年04月01日, 至 2024年03月31日
          Consumer Culture
          7390, 後期, 経営管理教育部, 2
        list
          Last Updated :2025/05/30

          大学運営

          部局運営(役職等)

          • 自 2024年04月01日, 至 2025年03月31日
            経営管理研究部 同窓会委員会 委員
          • 自 2025年04月01日, 至 2026年03月31日
            経営管理研究部 同窓会委員会 委員

          ページ上部へ戻る