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YANG I-chieh
ヤン イーチェ
経営管理研究部 経営管理講座 准教授
基本情報
研究
教育
大学運営
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Last Updated :2025/05/30
基本情報
全学メールアドレス
全学メールアドレス
yang.ichieh.3m
kyoto-u.ac.jp
学位
2020年04月16日
Ph.D.(Monash University)
2016年04月09日
Honours Degree(Monash University)
出身大学院・研究科等
Monash University
, Monash Business School, 修了
出身学校・専攻等
Serangoon Junior College
, 卒業
Monash University
, Monash Business School, 卒業
ID,URL
ORCID ID
0000-0001-8617-5829
J-Global ID
202201005873090041
researchmap URL
https://researchmap.jp/ichiehmichelleyang
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Last Updated :2025/05/30
研究
研究キーワード
Consumption Ideology
Consumer Experience
Sociology of Tourism
Tourism Marketing
Political Consumerism
Consumer Culture
研究分野
人文・社会
, 政治学, Politicized Consumption
人文・社会
, 観光学, Sociology of Tourism
人文・社会
, 社会学, Consumer Culture
論文
Academics marginalised: practices for navigating tensions, resistance, and care
Miikka J. Lehtonen; Michelle I. C. Yang
Journal of Marketing Management,
2025年02月28日
Rethinking embodiment in tourism research
Michelle I.C. Yang
Annals of Tourism Research,
2025年01月
The Sociological Shaping of Space Tourism
Michelle I. C. Yang
2024年
この論文にアクセスする:
Politicized Tourism Consumption
Michelle I-Chieh Yang
Journal of Macromarketing,
2023年09月
,
査読有り
,
筆頭著者
,
責任著者
Unpacking the Plus-Size Travel Movement
Michelle I-Chieh Yang
Journal of Travel Research,
2024年09月
,
査読有り
,
筆頭著者
,
責任著者
A healing touch: Understanding the ‘culture of hospitality’ in chiropractic clinics
I-Chieh Michelle Yang; Ksenia Kirillova
International Journal of Hospitality Management,
2023年04月
,
査読有り
,
筆頭著者
,
責任著者
Rethinking Consumer Agency in Tourism Research
I-Chieh Michelle Yang; Ksenia Kirillova
Journal of Hospitality & Tourism Research,
2023年02月09日
,
査読有り
,
筆頭著者
FDI in the Era of Pandemic: A New Risk Measure
Lianne Mei Quin Lee; I-Chieh Michelle Yang; Motoki Watabe
COVID-19 and the Evolving Business Environment in Asia,
2022年07月
,
査読有り
,
招待有り
The curse of conceptual research in tourism
Ksenia Kirillova; I-Chieh Michelle Yang
Annals of Tourism Research,
2022年03月
,
査読有り
The Role of Affect in Travel Risk Research
I-Chieh Michelle Yang
Tourism Analysis,
2022年
,
査読有り
,
筆頭著者
Reproduction as Consumption: Unravelling the Sociological Shaping of Reproductive Tourism market in China
I-Chieh Michelle Yang; Aminath Shaba Ismail; Juliana Angeline French
Journal of Marketing Management,
2022年
,
査読有り
,
招待有り
,
筆頭著者
Century of Humiliation and Consumer Culture: The Making of National Identity
I-Chieh Michelle Yang; Juliana French; Christina Lee
Consumer Culture Theory in Asia: History and Contemporary Issues,
2021年12月
,
査読有り
,
筆頭著者
'A Journey of Hope': An Institutional Perspective of Japanese Outbound Reproductive Tourism
I-Chieh Michelle Yang
Current Issues in Asian Tourism: Volume II,
2021年04月
,
査読有り
,
招待有り
,
筆頭著者
Institutional Intersectionality in Framing “The Woman Question” in Malaysia”
Aminath Shaba Ismail; Juliana French; I-Chieh Michelle Yang
Research in Consumer Culture Theory,
2021年
,
査読有り
The Nation as a Polit-Brand Community: Perspectives from China
I-Chieh Michelle Yang; Juliana French
Research in Consumer Culture Theory,
2021年
,
査読有り
,
筆頭著者
Giri and Jō: The Role of Offline Cultural Logic in the Accumulation of Online Social Capital
I-Chieh Michelle Yang; Motoki Watabe; Christina Lee
Research in Consumer Culture Theory,
2021年
,
査読有り
,
筆頭著者
Tradition Versus Postmodernity: The Politicization of Shark’s Fin Consumption in Asia
I-Chieh Michelle Yang; Juliana French; Aminath Shaba Ismail
Research in Consumer Culture Theory,
2021年
,
査読有り
,
筆頭著者
An Institutional Isomorphism Perspective of Tourism Impact
I-Chieh Michelle Yang; Juliana Angeline French; Lianne Mei Quin Lee; Keshab Man Shrestha
Annals of Tourism Research,
2021年01月
,
査読有り
,
筆頭著者
COVID-19 and Beyond: Understanding Travel Risk Perception as a Process
Siti Aqilah Jahari; I-Chieh Michelle Yang; Juliana Angeline French; Pervaiz Khalid Ahmed
Tourism Recreation Research,
2021年
,
査読有り
The Symbolism of International Tourism in National Identity
I-Chieh Michelle Yang; Juliana Angeline French; Christina Lee; Motoki Watabe
Annals of Tourism Research,
2020年07月
,
査読有り
,
筆頭著者
A Journey of Hope: An Institutional Perspective of Japanese Outbound Reproductive Tourism
I-Chieh Michelle Yang
Current Issues in Tourism,
2020年01月02日
,
査読有り
,
筆頭著者
From Sick Man to Strong Man of Asia: Consumer Culture and National Identity in China
I-Chieh Michelle Yang; Christina Lee; Juliana French
Research in Consumer Culture Theory,
2020年
,
査読有り
,
筆頭著者
講演・口頭発表等
Debunking “Sick Man of Asia”: Negotiating Modern Chinese National Identity through Tourism
I-Chieh Michelle Yang
School of Arts and Social Science: Research Seminar Series 01/2021,
2021年02月02日
,
招待有り
From ‘Sick Man’ to ‘Strong Man’ of Asia: Consumer Culture and National Identity in China
I-Chieh Michelle Yang
Consumer Culture Theory Conference,
2019年07月19日
Travel Motivation in Medical Tourism in Malaysia: The Case of Singaporean Medical Tourists
Yin-Teng Elaine Chew
Australian and New Zealand Academy of Management Conference,
2015年12月03日
受賞
2016年04月09日
Best Student Award(Monash University)
2014年09月23日
Dean's List Award(Akita International University)
2016年01月20日
Dean's Honours List Award(Monash University)
list
Last Updated :2025/05/30
教育
担当科目
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
Research Design
A643, 後期, 経済学研究科, 2
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
iBA Workshop I
A503, 前期, 経営管理教育部, 2
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
Sustainable Marketing: Theories & Practice
7490, 前期, 経営管理教育部, 2
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
Research Design
7420, 後期, 経営管理教育部, 2
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
iBA Workshop II
A553, 後期, 経営管理教育部, 2
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
Consumer Culture
7390, 後期, 経営管理教育部, 2
自 2023年04月01日
,
至 2024年03月31日
iBA Workshop II
A553, 後期, 経営管理教育部, 2
自 2023年04月01日
,
至 2024年03月31日
iBA Workshop I
A503, 前期, 経営管理教育部, 2
自 2023年04月01日
,
至 2024年03月31日
Consumer Culture
7390, 後期, 経営管理教育部, 2
list
Last Updated :2025/05/30
大学運営
部局運営(役職等)
自 2024年04月01日
,
至 2025年03月31日
経営管理研究部 同窓会委員会 委員
自 2025年04月01日
,
至 2026年03月31日
経営管理研究部 同窓会委員会 委員
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